Ingezonden artikel Henk Vermeulen Imkervereniging "Wilgenroosje"

Hieronder ’n ingezonden brief van Imkervereniging ’t Wilgenroosje, Budel-Maarheeze

“We zijn als imkervereniging `t Wilgenroosje nog uitermate blij dat we de groenprijs 2018 gewonnen hebben. Het was wel een beetje sneu om er net de hoofdprijs vandoor te gaan van een van onze leden op de uitreiking van de groenprijs, maar ikzelf heb gewoon en lot getrokken. Groei en Bloei is een prachtige vereniging en dan bedoel ik met name Groei en Bloei Asten Someren. Na de uitreiking ben ik lid geworden van uw vereniging. Niet dat ik veel bij zal kunnen dragen aan de vereniging omdat ik het te druk heb met De Immenhof.

Maar misschien is het een keer een optie om met Groei en Bloei De Immenhof te bezoeken. Voor koffie en thee wordt dan uiteraard gezorgd.

Nu schrijf ik deze mail niet voor niets aan de redactie van Groei en Bloei Asten Someren. Bijgevoegd een snelle tekst van mij gemaakt en en mooie foto voor eventueel in het clubblad. Zelf heb ik niet zoveel verstand van alle soorten planten maar internet doet veel kennis vergaren. 33 jaar terug hebben we de Immenhof aangelegd en een boompje geland. Hij bloeit nu voor het eerst uitbundig.

Met vriendelijke groet Henk Vermeulen

De 33 jarige en ongeveer twaalf meter hoge " Echte Tulpenboom" op De Immenhof staat voor het eerst uitbundig in bloei. De boom heeft momenteel honderden prachtige gele bloemen van 7 tot 10 cm in doorsnede met een bijzonder mooi hart. De Echte Tulpenboom hoort tot de Magnolia familie. Deze soort tulpenboom ( Liriodendron ) is ooit vanuit het zuidoosten van de Verenigde Staten in Europa ingevoerd.