Dahliaclub

Onze kerngroep Dahlia’s is actief op het volkstuincomplex De Donck.

7 personen komen in het dahliaseizoen elke maandagmorgen en soms zaterdagmorgen op de tuin om mee te helpen.

Het seizoen begint na de ijsheiligen als de knollen de grond in gaan en duurt tot de laatste week van oktober als de knollen verkocht worden en de winteropslag in gaan.

Er zijn wel 50 soorten te bewonderen van augustus tot en met oktober. Op een relaxte en gezellige manier en met veel kennis van zaken, worden die verzorgd.

Als het volop zomert, hebben de dahlia’s het naar de zin en bloeien uitbundig. Een gedeelte gaat naar het Zummers Triduum, voorheen het Ziekentriduum. Ook kunnen mensen bloemen komen kopen aan de tuin. Dat is op zaterdagmorgen van 09.30-10.30 uur. Aan de weg staat dan een bordje met Dahlia’s Te Koop.

Heb je interesse om gezelligheid en vakkennis over dahlia’s op te doen? Kom dan bij onze club! Meld je aan bij: h.boerekampwijnen(at)outlook.com