Verslag bezoek kasteeltuin Geldrop

donderdag 16-5-2024 19.00 uur.

De kerngroep Dendrologie heeft deze excursie georganiseerd.

Er waren bijna 30 personen aanwezig.

De tuin heeft veel last gehad van de overvloedige regenval en het was op sommige plaatsen nog erg nat. Daardoor is de grote restauratie van het kasteelpark vertraagd.

Desondanks was het bezoek zeker de moeite waard.

Een van de vrijwilligers verzorgde samen met Chris vd Wurff de rondleiding door het nog jonge voedselbos. Ook Willie en Huub droegen met hun kennis een steentje bij.

Daarna wandelden we door het park waar een aantal bijzondere bomen en struiken staan..

Na afloop werd een kleine attentie aangeboden voor de vrijwilligers en Chris verraste hen door het aanbieden van een heel bijzondere klimplant voor het voedselbos.

Al met al weer een interessante en leerzame excursie.

fotoverslag  HIER

29-5-2024