Terugblik maandagavond tuinbezoek bij Onze School te Maarheeze

Op maandag 13 juni j.l. bezochten we de tuinen rondom Onze School te Maarheeze. Deze voormalige school is nu een brede sociale ontmoetingsplek voor alle leeftijden. De tuinen rondom zijn aangelegd en worden onderhouden door Nel Meulman en haar manneijke vrijwilligers.

De opkomst leek in eerste instantie wat tegen te vallen  terwijl het toch prachtig weer was. Een half uur later waren er toch zo’n 25-tal personen aanwezig.

Er waren twee tuingedeeltes met veel bloeiende planten, vaste planten, een- en tweejarigen. Gelukkig was er tegenwoordig ook een watergeefsysteem aanwezig voor extreem droge periodes. Nu was vooral de gele teunisbloem in de hoofdrol en verder bloeiden er papavers, duizendblad, bieslelies en hosta’s.

Nel Meulman onderhoudt deze tuingedeelten en de meeste planten komen ook uit haar privé tuin.

De mannen namen de meer strakkere gedeelten voor hun rekening.

Er was een groot gazon met slingerpaden, prachtig gevulde plantenbakken met petunia’s en andere zomerbloeiers. Er was een grote border met roze rozen en solitaire sierkersen ertussen en verschillende grassenborders. Al met al was er veel te zien en het lag er prachtig onderhouden bij. Na afloop van de rondleiding kon men binnen in een van de klaslokalen genieten van een kop koffie of thee met wat lekkers tegen een kleine vergoeding.

We hebben de vrijwilligers bedankt voor hun gastvrijheid en een attentie gegeven waar ze allemaal wat aan hebben.

Voor de gemaakte fotorapportage wordt verwezen naar het fotoalbum.

Tot de volgende keer!

Anita Nijssen